20 april 2021

Live chat service reizen & recreatie

De reizen en recreatie branche kan een erg drukke branche zijn. Er is veel te doen in weinig tijd. Denk aan, er moet geboard worden, bagage moet in het vliegtuig geladen worden en mensen moeten langs security in een korte tijd. Mensen moeten van het vliegveld naar hun hotel, hun bagage moet uitgeladen worden en ga zo maar door. Dit kan een hectische periode zijn. Als een bedrijf ook nog de klantenservice moet behandelen gaat veel tijd hier aan verloren.  

Live chat op een website in deze branche kan een toegevoegde waarde zijn. Je kan hierbij denken aan informatie verschaffen voor boarding tijden, gates of welke bus de reiziger moet pakken om bij het hotel te komen. Klanten hebben direct antwoord en het bedrijf creëert meer tijd om andere dingen aan te pakken. Live chat is 7 dagen per week 72 uur beschikbaar, klanten hoeven hierdoor niet lang te wachten op een antwoord indien ze deze nodig hebben! 
  

Chatkracht vraagt bij een nieuwe samenwerking altijd eerst om een kenniscentrum. Het kenniscentrum bestaat uit vragen om informatie te verschaffen over bijvoorbeeld het bedrijf zelf, de producten en diensten. Hierdoor kan een chatspecialiste weten hoe hij of zij om moet gaan met klachten, service en sales vragen. Doordat deze informatie inzichtelijk is kan een klant snel geholpen worden. Dit scheelt geïrriteerde klanten, lange wachttijden en drukte aan de telefoon of e-mail.  

Alle informatie die verzamelt wordt, wordt doorgestuurd naar het bedrijf. Dit kan een algemene vraag zijn, een vraag waar de chatspecialist geen informatie over had of een lead. De vraag en/of het probleem wordt beknopt samengevat en doorgestuurd. De klant kan hierdoor snel en makkelijk anticiperen en het probleem oplossen, de sale binnen halen of de klant informeren.  
 

Door het uitbesteden van een live chat service creëert een Chatkracht tijdwinst voor het bedrijf. Zonder tijd te investeren kan de organisatie een extra vorm van klantenservice aanbieden, de openingstijden worden verbreedt en de klanten worden snel te woord gestaan. Hierdoor is live chat een mooie aanvulling voor de reizen & recreatie branche!